Hackathon to inaczej maraton programowania, czyli skierowane do osób z branży informatycznej wydarzenie, podczas którego uczestnicy pracują nad rozwiązaniem postawionego przed nimi zadania.
Wyzwaniem, które czeka na zawodników miejskiego hackfestu pn. “PRINT HACK- platforma integratora druku 3D” jest opracowanie interaktywnego narzędzia, które w jednym miejscu skupiać będzie użytkowników drukarek 3D z terenu Gminy Miasta Rzeszów oraz związane z drukowaniem przestrzennym zagadnienia.
Koncepcja Integratora Druku 3D zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych czy wytwarzania modeli w warunkach domowych. Użytkownicy będą mogli zapoznać się również z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz wiedzą z obszaru technologii przyrostowych - informuje Tomasz Skoczylas, dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab.
Zgłoszenia chętnych do udziału w wydarzeniu osób lub drużyn (maksymalnie 5-osobowych) przyjmowane są do soboty, 29 października. Do 7 listopada zaś uczestnicy hackathonu przesyłać mogą projekty konkursowe, które Jury oceniać będzie pod kątem potencjału rozwojowego, użyteczności, poprawności podejścia do tematu oraz formuły i sposobu prezentacji.
Spotkanie z Zespołami w Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab zaplanowane jest 10 listopada.
Od 11 listopada zaś do końca miesiąca trwać będzie II etap hackathonu, czyli prace nad wdrożeniem wybranego do przetestowania rozwiązania.
Przypomnijmy- na zwycięski team czeka nagroda pieniężna w wysokości 50 000,00 zł brutto oraz testowe wdrożenie wygranej koncepcji w przestrzeni miasta.
Najlepszy projekt integratora zaprezentowany zostanie 8 grudnia podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIXu.
Link do rejestracji https://forms.office.com/r/yrwArusfgv
Harmonogram hackathonu:
| 
			 Data  | 
			
			 Zakres  | 
		
| 
			 Do 29.10.2022 r.  | 
			
			 Zgłoszenia Zespołów (skład Zespołu 1-5 osób)  | 
		
| 
			 I etap poszukiwanie- prototypowanie pomysłów  | 
		|
| 
			 Od 29.10 do 7.11.2022 r.  | 
			
			 Prace Zespołów nad koncepcja platformy  | 
		
| 
			 7.11.2022 r.  | 
			
			 Zgłoszenie prezentacji do oceny Jury (prezentację projektu opracowanej koncepcji należy przesłać na adres mailowy: urbanlab@erzeszow.pl nie przekraczając dnia tj. 7.11.2022 r.)  | 
		
| 
			 10.11. 2022 r.  | 
			
			 Ocena projektów przez Jury- spotkanie z Zespołami  | 
		
| 
			 II etap- inkubacji pomysłu  | 
		|
| 
			 Od 11.11 do 30.11  | 
			
			 Praca nad wdrożeniem pomysłu w przestrzeń Miasta  | 
		
| 
			 III etap- ewaluacja  | 
		|
| 
			 8 grudnia  | 
			
			 Prezentacja projektu  |